La linia educativa
L’
equip educatiu de l’escola concebem l’infant amb una gran capacitat
d’autonomia, que té clar què vol i què no vol en cada moment, amb cent
llenguatges, amb cent necessitats, amb cent capacitats. Davant aquesta imatge
d’infant, per què limitar totes aquestes possibilitats?
Tal i
com afirma Emmi Pikler: “El nen que aconsegueix alguna cosa pels seus propis
mitjans adquireix una altra classe de coneixements que aquell que rep la
solució feta”.
En
definitiva, parlem d’una pedagogia atenta a descobrir com l’infant va més
enllà. Una pedagogia on les mestres confien amb els infants; uns infants que
arrisquen, que són autònoms, que decideixen, que projecten i que tenen els
espais i els temps per poder-ho fer.
“Digues-m’ho i
ho oblido, ensenya-m’ho i ho recordo, involucra-m’hi i ho aprenc”. Benjamin Franklin (1706-1790)
Els espais
Text redactat per l'equip educatiu de l'EBMV Serra Sanferm, 2013-14
Els espais
Més informació...